.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چگونگی دفن قذافی مشخص شد

به گزارش شبكه الجزيره، مصطفي عبدالجليل، در يك كنفرانس مطبوعاتي در شهر بنغازي اعلام كرد كه دولت جديد ليبي در طي دو هفته آينده تشكيل خواهد شد و براي مرحله انتقالي نيز يك قانون اساسي موقت تنظيم و نوشته مي‌شود.

وي گفت: اين قانون اساسي براساس شريعت اسلام است و قوانين و لوايح ديگر بايد متناسب با شريعت مقدس اسلام تهيه و تنظيم شوند.

وي در خصوص اظهارات اخيرش درباره قانون اساسي و مطابقت آن با شريعت اسلامي گفت: البته قوانيني كه با شريعت اسلامي مغايرتي ندارند نيازي به تغيير ندارد.

عبدالجليل در ادامه افزود: ما به جامعه جهاني اعلام مي‌كنيم كه ملت ليبي يك ملت مسلمان اما ميانه‌رو است و در شريعت اسلام تعرض به جان و مال مسلمانان حرام است و اگر اين مساله اساس و شيوه هر مسلماني قرار گيرد، ديگر هيچ خطري از جانب آنها متوجه كسي نخواهد بود.

وي در خصوص قانون اساسي ليبي گفت: قانون اساسي موقت براي اداره مرحله انتقالي است و قانون اساسي دايم كشور در آينده تنظيم مي‌شود و به همه‌پرسي گذاشته مي‌شود تا ليبيايي‌ها به آن راي دهند.

وي در خصوص بنگاه‌هاي اقتصادي و بانك‌هاي ليبي و چگونگي عملكرد آنها در دولت آينده ليبي عنوان داشت: بانك‌هاي ليبي نيز بايد براساس شريعت اسلامي عمل كنند و هيچ جايي در بانك‌هاي ليبي براي ربا و رباخواري وجود نخواهد داشت و اين چيزي است كه شريعت مقدس اسلامي به وضوح به آن دستور داده است.

رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي در خصوص جسد معمر قذافي و چگونگي دفن آن عنوان داشت: شوراي انتقالي ليبي در اين خصوص تصميماتي گرفته و براساس فتواي هيات عالي فتواي ليبي تصميم گرفته خواهد شد.

عبدالجليل در خصوص نخست‌وزير آينده ليبي و احتمال تصدي اين پست توسط علي ترهوني، وزير نفت و دارايي شوراي ملي انتقالي ليبي گفت: ترهوني نقش مهمي در تحولات ليبي داشته، ولي هنوز زود است كه در اين خصوص حرف بزنيم و در هفته آينده به احتمال زياد براي پست نخست‌وزيري ليبي تصميمات لازم گرفته مي‌شود.

عبدالجليل در خصوص عدم حضور محمود جبريل، رئيس دفتر اجرايي شوراي انتقالي ليبي و نيز مفتي اعظم ليبي در جلسات اخير شوراي انتقالي ليبي گفت: جبريل به كنفرانس بحرالميت رفته است و در اين خصوص نيز عذرخواهي كرده و ترهوني به جاي وي در جلسات حضور دارد. مفتي اعظم نيز براي مداوا در خارج از ليبي به سر مي‌برد و عدم حضور ايشان كاملا شخصي بوده است.

اين مقام ارشد شوراي انتقالي ليبي اعلام كرد كه در خصوص مرگ قذافي كميته‌اي تشكيل مي‌شود تا تحقيقات لازم را پيرامون مرگ وي انجام دهد.

وي در ادامه گفت: بگذاريد اين سوال را بپرسم كه چه كسي از محاكمه قذافي ضرر مي‌كرد، اگر زنده بود. يقينا ليبيايي‌ها همه از محاكمه او نفع مي‌بردند. همه ليبيايي‌هاي آزاده دوست داشتند كه او زنده بماند و سال‌هاي سال در زندان با ذلت زندگي كند.

وي در پايان گفت: هنوز تصميم خاصي در خصوص دولت انتقالي و چگونگي تشكيل آن گرفته نشده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.